Motoare electrice

Motoarele folosite de regulă pentru vehicule electrice sunt motoare CC (curent continuu) sau DC (direct current, denumirea în engleză, întâlnită mai des pe internet).
Totodată se pot folosi desigur şi motoare pe curent alternativ (AC), acestea încă nefiind atât de răspândite.



Home

Motoare

Baterii

Controllere

Incarcatoare

Pompe Vid

Comanda


Avantajul principal al motorul electric il constituie desigur durabilitatea. Avand o singura piesa mobila, rotorul, viata unui motor electric poate fi una foarte lunga.
Singurele piese care trebuie din cand in cand schimbate sunt periile, daca folosim acest gen de motor. Dar si acestea tin pana la 100.000 km sau mai mult. Exista si motoare fara perii, asa ca intretinerea unui astfel de motor este aproape zero.
Cand ne gandim la conversia unui vehicul electric, intotdeauna trebuie inceput cu motorul electric. Dupa ce am hotarat ce motor vom utiliza, vom cunoaste voltajul necesar conversiei, adica putem afla ce fel de si cate acumulatoare vor fi necesare.
Cei care vad datele motoarelor electrice si cunosc datele motoarelor cu combustie interna (ICE – internal combustion engine) conisdera capacitatiile celor electrice reduse fata de cele clasice, fara a cunoaste un lucru foarte important:
- puterea unui motor cu ardere este notata intotdeauna la turatie maxima, de genul 65 kW la 5500 r/min. Avand in vedere ca nu se recomanda rularea cu motorul la turatie maxima, avem la dispozitie relativ rar cuplul maxim oferit de motorul cu ardere.
Altfel la motorul electric:
-cuplul acestui tip de motor este disponibil permanent, ceea ce ofera o tractiune contiuna si uniforma. Iar, pe langa cuplul constant, exista si posibilitatea de a obtine cuplul triplu pentru scurt timp, ceea ce face ca condusul unei masini electrice sa fi extrem de placut sau chiar sport.
Desigur nu trebuie ales intotdeauna un motor mare pentru conversia unui vehicul, deoarece motoarele decid cata capacitate vom purta in baterii - regula: motor mai mic, mai putine baterii, mai putina masa, autonomie ridicata. Iata si vitezele cu care se poate rula cu diferitele motoare electrice.
  • 4 kW = 50-60 km/h
  • 7,5 kW = 70-80 km/h
  • 11 kW = 90-110 km/h
  • 21 kW = 120-140 km/h
Pe moment se gasesc multe motoare electrice pe piata conversiilor. Desigur, ce se poate face este utilizarea unui motor electric din stivuitoare, electrocare, masinute de golf, etc.
Cum am mentionat mai sus, un astfel de motor nu se poate strica atat de usor si poate fi reconditionat relativ bine, daca este achizitionat second-hand. Pentru conversie trebuie tinut cont de faptul ca motorul electric trebuie conectat la transmisie, ceea ce se face de regula printr-o placa adaptoare precum si o mufa de legatura intre axul motorului si axul transmisiei, sau poate fi integrat direct in roata, ceea ce duce la disparitia transmisiei.