|
|
Practic
acesta nu face altceva decat sa ofere motorului electric energia
necesara sau dorita de sofer, pentru a pune vehiculul in miscare.
Daca nu ar exista acest controller, motorul ar
primi cantitatea totala de volti de care dispun bateriile. Prin urmare,
cu ajutorul unui potentiometru conectat la pedala de acceleratie si la
controller, acesta din urma primeste semnalul cantitatii de energie pe
care dorim sa o transmitem motorului.
Si mai simplu: vehiculul sta pe loc - zero curent transmis de catre controller.
Cand apasam acceleratia, acesta transmite energia
dorita, practic ca si un intrerupator.
Dar cum am amintit mai sus, nu putem porni intrerupatorul si
transmite intreaga energie, pentru ca am ajunge in scurt timp la viteza
maxima de care e capabila motorul.
Avand in vedere ca noi nu putem porni si opri din pedala atat de
repede curentul, avem nevoie de controller. Acesta verifica pozitia
pedalei si porneste/opreste fluxul de curent in locul nostru.
Daca pedala este apasata la 20%, atunci el
pulseaza energia 20 % din timp si o opreste 80% din timp.
Aceasta pulsatie se intampla de pana la 15.000 ori pe secunda,
pentru a mentine vibratiile motorului la un nivel cat mai mic, ceea ce
are ca efect faptul ca auzul uman nu percepe prea mult din zgomotul
motorului.
Din punct de vedere tehnic majoritatea
controllerelor folosite la conversii provin de la masinute de golf sau
de la stivuitoare. Desigur s-au dezvoltat deja si controllere special
pentru vehicule elctrice, dar ele sunt inca relativ scumpe.
Alegerea controllerului este un punct foarte
important si trebuie intotdeauna intrebat furnizorul acestuia referitor
la potrivirea cu motorul ales.
|